2012. április 25., szerda

Éééés igen! - Csokis-kókuszos bonbon

Pár napja úgy keltem fel, hogy én ma bonbont csinálok!! Korábban (jó korábban) már tettem fel egy bejegyzést, amelyben a kezdeti lelkesedés igen erős volt, aztán az első kísérlet után nagyon-nagyon lelohadt a kedvem. Nem vagyok bonbonozásra alkalmas, ez van!
De aztán rájöttem mi volt a probléma. A szilikon bonbon formát csak egyszer csokiztam ki, ezáltal egy igen vékony réteget kaptam, ami ripityára tört, amikor ki akartam fordítani. Úgyhogy gondoltam annyit még megér a dolog, hogy kicsokizom kétszer, aztán ha így se sikerül, akkor ennyi! Csak hogy sikerült, és a macaron-hoz hasonló élmény volt, ahogy sorra potyogtak ki a hibátlan, fényes bonbonok! :)

Mivel a nagy macaron-ozásban maradt egy csomó alapanyagom (csoki ganache, barack curd, dió-, mogyoró grillázs), ezért gondoltam első körben valami olyat kellene csinálni, amihez ezeket fel tudom használni.
Így született meg ez a kókuszkrémes-csoki ganache-os szívecske.

Csokis-kókuszos bonbon

Hozzávalók
Burokhoz: 
  • 10 dkg étcsokoládé
Töltelékhez:
  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 1 dkg cukor
  • 1 dl tejszín
  • 1 teáskanál vaj
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 0,5 dl tejszín
Elkészítés

A csokoládé ganache-hoz a tejszínt forralásig melegítjük, majd az apróra vágott csokoládét beleöntjük, és amíg fel nem olvad, addig kevergetjük. Felhasználásig hűtőbe tesszük. 
A kókuszkrémhez a vajat, tejszínt, cukrot és a kókuszreszeléket egy lábosba tesszük, és addig főzzük, amíg el nem válik a lábos falától. Félretesszük hűlni. 

A csokoládé felét vízgőz felett megolvasztjuk, majd ha teljesen felolvadt, hozzáadjuk a csoki másik felét, amit apróra vágtunk. Kevergetjük, amíg egynemű lesz az egész. Ez a folyamat a csokoládé temperálása. Ettől lesz a külseje fényes, állaga pedig roppanós. 
Ekkor elkezdem kikenni a bonbon formákat egy ecset segítségével. Az első kikenés után 10 percre hűtőbe teszem a formát, majd újra melegítem a csokit és még egy rétegben kikenem a formákat. Megint 10 percig hűtöm.

A csokoládé ganache-ból teszek bele először egy keveset, majd arra jön szintén egy kevéske kókuszkrém. Hagyok kb. 2-3 mm helyet, hogy le tudjam zárni a bonbonok talpát. 
Megint jön 10 perc hűtés. Ezután kiskanállal csokipöttyöket teszek az újra megolvasztott csokiból a kókuszkrémre, eloszlatom, hogy rendesen hozzáérjen az oldalához, majd újra hűtő, most 1 órára. 

Hűtés után óvatosan kifordítom a formákból a kész bonbonokat.

Enjoy! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése