2012. április 10., kedd

Tiramisu macaron

Nem gondoltam volna, hogy létezik ilyen! Persze szeretek a konyhában sürögni-forogni, új dolgokat kipróbálni, kísérletezgetni, de hogy egy ilyen apróság ennyire a hatalmába kerítsen... :) Ez még csak a 2. önálló macaron készítés volt, ezért nem is bocsátkoznék találgatásokba, hogy miért nem tökéletesek (bár ezeknek az eredményeknek is rémesen örülök), csak úgy magamnak feljegyezgetem.

Pl.: eddig azt vettem észre, hogy a 3. tepsi valahogy soha nem úgy sikerül, ahogy az előzők. Az első alkalommal a szilikon hiányának tudtam be a hibát (1-2. kör szilikon lapon sült, a 3. sütőpapíron). Most mind a 3 tepsinyi adagot szilikonon sütöttem, de a 3. adag ismét berepedezett. Szóval arra jutottam, hogy esetleg túl meleg lett már addigra a sütő.

A tésztájával nincs gondom, de ha már ezt tökélyre fejlesztettem (azt hiszem ez nem most lesz), akkor majd ismét gyűjtök egy jó nagy adag bátorságot, és megpróbálkozom Pierre Hermé receptjével... wááá :)

Tiramisu macaron


Tavaszi mini muffinokat készítettem, és kellett rá egy kis vajkrém, de nem akartam, hogy csak vajas legyen, úgyhogy kevertem bele egy kevés Philadelphia sajtkrémet. Persze maradt belőle... Másnap kevertem bele egy kis nescafé-t, és minden második macaron tetejét is megszórtam vele. Az eredmény roppanós külső, light-os kávé íz.

Tiramisu macaron
Hozzávalók
100 g mandulaliszt
100 g porcukor
80 g tojásfehérje
100 g cukor
35 g víz
25 g cukor
kevés nescafé

100 g vaj
100 g porcukor
2 evőkanál sajtkrém (pl.: Philadelphia)
1 evőkanál nescafé

Előkészületek

A tojásfehérjét szobahőmérsékleten legalább egy napot pihentetjük. Erre azért van szükség, hogy a nedvesség kimenjen belőle, ettől jobb állagúak lesznek a kész macaron-ok.
A mandulát finomra őröljük, lisztszerűnek kell lennie. Ezt is érdemes 1-2 nappal korábban elvégezni, hogy tudjon még száradni.

Elkészítés


A mandulát és a porcukrot átszitáljuk egy tálba, majd elkeverjük. A tojásfehérjét kettéosztjuk, az egyik felét hozzákeverjék a mandulás porcukorhoz. Ebből egy nagyon sűrű, alig keverhető massza lesz, de ilyennek kell lennie.
A másik adag fehérjét félkemény habbá verjük a 25 g cukorral. Közben szirupot főzünk a víz és a 100 g cukor keverékéből. 115-118 fokot kell elérnie, cukorhőmérő nélkül figyeljük az időt, a forrástól számítva 3-4 percig hagyjuk még bugyogni. Ezalatt sötétedik a színe, és sűrűbb is lesz. Ezt vékony sugárban hozzácsurgatjuk a felvert tojásfehérjéhez, és közben folyamatosan verjük a habot. Ki kell hűteni a habot, úgyhogy még 5-6 percig tovább verjük.
Ezután hozzáadjuk a mandulás keverékhez, és elegyítjük, hogy egy teljesen egynemű, homogén masszát kapjunk, amelyik fényes, sima felületű.
Habzsákba töltjük a masszát, és kis korongokat nyomunk a szilikon sütőlapra. Hagyjunk köztük 1-2 cm helyet, hogy tudjanak terülni. Lehet habzsákból, idomcsővel, vagy ennek hiányában zacskóból is nyomni. Minden másodiknak a tetejét megszórjuk egy kevés nescaféval (elhagyható).
A tepsit odacsapkodjuk párszor a munkapulthoz, hogy az esetleges levegőbuborékok távozhassanak.
150 fokra előmelegített sütőbe toljuk őket, és 13-15 percig sütjük. Mielőtt kivesszük a tepsit, megnézzük a macaron-ok tetejét, hogy kemények-e. Ha még ragacsos, vagy benyomódik, akkor pár percig még tovább sütjük.
Közben elkészítjük a tölteléket, melyhez a porcukrot elkeverjük a vajjal és a sajtkrémmel, majd hozzáadjuk a nescafét is, és sima krémmé keverjük. Felhasználásig hűtőbe tesszük, hogy sűrűsödjön.
A kész macaron-okat a szilikonlapon hagyjuk kihűlni, majd óvatosan leválasztjuk őket, és egy tálcára helyezzük. Minden másodiknak a közepére halmot nyomunk a krémből, és ráragasztunk egy másikat, finoman összenyomjuk. Egy dobozba zárjuk őket (leginkább magunk elől), és legalább éjszakára, de még jobb, ha 24 órára pihentetjük őket a hűtőben, hogy a krémtől kellően megpuhuljanak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése