2012. május 21., hétfő

Somlói torta

Nagymamám 84. születésnapját ünnepeltük a hétvégén, és nem volt kérdés, hogy csinálok tortát, csak azt nem tudtam, hogy milyet! Még korábban felírtam az elkészítendők listájára a Somlói tortát, de nem tudtam, kinek csináljam meg. Mamókának nem akartam nagyon édes, marcipános, csupa csokis tortát, úgyhogy Ő lett a "kiválasztott", aki megkapja a Somlói tortát.
Még hugicámnak csináltam névnapjára, akkor rendesen, kockákra vágva, de hát születésnapra torta kell! :)

Somlói torta

Hozzávalók
Piskótalapok:
  • 9 tojás
  • 7 ek liszt
  • 9 ek cukor
  • 1 ek kakaó
  • 2 ek darált dió
Vaníliakrém:
  • 3 tojássárgája
  • 1/2 liter tej
  • 3 ek cukor
  • 2 ek keményítő
  • 1 zacskó Bourbon vaníliás cukor
Szirup:
  • 2,5 dl víz
  • 20 dkg cukor
  • fél üveg rumaroma
Csokiöntet:
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 3 ek kakaó
  • 4 ek tej
Díszítés:
  • 5 dkg csokoládé
  • 4 dl tejszín
  • 2 zacskó habfixáló
  • 4 ek porcukor
Elkészítés
  1. A csokidíszekhez megolvasztjuk a csokoládét, zacskóba kanalazzuk, kis lyukat vágunk rá, majd sütőpapírra tetszőleges mintákat rajzolunk. Felhasználásig hűtőbe tesszük.
  2. A piskótalapok elkészítése: tojásfehérjét habbá verjük, ha már kemény, akkor hozzá a cukor, majd a tojássárgája, végül fakanállal a lisztet forgatjuk hozzá. A kakaósnál 1 ek liszt helyett 1 ek kakaó megy bele, a diósnál pedig 1 ek liszt helyett 2 ek darált dió. 3-3 tojásból készítjük a lapokat, mindegyikhez 3-3 ek liszt és cukor. 180 fokon tűpróbáig sütjük a lapokat.
  3. A vaníliakrémhez minden hozzávalót egy tálba teszünk, elkeverjük egy kézi habverővel, és gőz fölött sűrűre főzzük.
  4. A sziruphoz a vizet és a cukrot feltesszük főzni, és sűrűre főzzük, majd ha langyosra hűlt, akkor hozzákeverjük a rumaromát. 
  5. Összeállítás: Sima piskóta, sziruppal megkenjük, rá a krém 1/3-a, darált dió. Kakaós piskóta, sziruppal megkenjük, rá a krém másik 1/3-a, darált dió. Diós piskóta, sziruppal megkenjük, rá a maradék krém, és a maradék dió.
  6. Hűtőbe tesszük egy éjszakára. Másnap a felvert tejszínhabbal és a csokidíszekkel tetszés szerint díszítjük.
  7. A csokiöntethez a vajat gőz fölött felolvasztjuk a cukorral, majd levesszük a tűzről, belekeverjük a kakaót, és a tejet, és ezzel tálaljuk a tortát. 
Megjegyzés: én a kapcsos tortakarikában állítottam össze, és csak másnap vettem le róla, a díszítés előtt. Így egyenletes lett a teteje, és szépen lehetett díszíteni. 

Somlói szelet

BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT MAMÓKA! <3


2 megjegyzés:

  1. Irtó szép lett, biztosan tetszett és ízlett a nagymamádnak! :-)

    VálaszTörlés