2012. május 4., péntek

SAD 5. - Karamell, mert szeretem - Tejkaramellás-banános cupcake

A SAD-ról legelőször Kiskuktánál hallottam, de sajnos lecsúsztam róla, pedig nagyon szeretek tortázni. Utána nem is gondoltam, hogy lesz további forduló, véletlen láttam meg Tücsök Bogárnál, hogy a 4. fordulóra cupcake-et kellett csinálni. Na puff, másik nagy szerelem... Arról is lecsúsztam! :) Aztán olvastam, hogy Tücsök Bogár lesz az 5. forduló házigazdája! Mondtam is magamban, hogy bármit is kell csinálni, oda jelentkezek! Szerencsére nem a spenót-tőkehal kombóval állt elő, hanem a karamellel, egészen pontosan a cím az volt, hogy "Karamell, mert szeretem". Úgyhogy elkezdtem agyalni, hogy mit is csináljak karamellel/karamellből. Muffint/cupcake-et szerettem volna mindenféle képen, kárpótlásul, hogy lemaradtam a 4. körről. Úgyhogy így született meg a


Tejkaramellás-banános cupcake sajtkrémmel és karamellöntettel 


Hozzávalók 9 darabhoz
Tésztához:
  • 5 dkg vaj
  • 7,5 dkg cukor
  • 125 ml tej
  • 12,5 dkg liszt
  • 1 tojás
  • csipet só
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 5 tejkaramella
  • 1 banán


Mázhoz:
  • 5 dkg sajtkrém (Philadelphia)
  • 5 dkg vaj
  • ízlés szerint porcukor


Öntethez:
  • 5 dkg cukor
  • 0,5 dl tejszín


Elkészítés

1. A karamellöntethez karamellizáljuk a cukrot, majd mikor felolvadt teljesen, beleöntjük a tejszínt, mérsékelt lángon simára keverjük, és felhasználásig hűtőben tároljuk. Korábban is el lehet készíteni, akkor még jobban besűrűsödik. 
2. A mázhoz robotgéppel simára keverjük a hozzávalókat, közben kóstolgatjuk, hogy mennyi cukor kell még bele. Szintén hűtőben vár a sorára. 
3. A tésztához a vajat megolvasztjuk, összekeverjük a tojással, cukorral és a tejjel, hogy egynemű legyen. 
A lisztet elvegyítjük a sóval, sütőporral és a szódabikarbónával, majd hozzáadagolom a folyékony összetevőkhöz. Szintén simára keverjük. Végül hozzáadjuk a felkockázott tejkaramellát és a szétnyomkodott banánt. 
4. Kivajazott vagy papírkapszlival bélelt muffinformákba adagolom a tésztát, és 180 fokon 25 percig sütöm.
5. Ha kihűlt, habzsákból a tetejére nyomom a mázat, majd karamellt csurgatok rá. 
6. Jó étvágyat! 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm, hogy részt vettél a játékban!

    Egy dolog biztos, spenótot sohasem adnék feladatnak, én ugyanis nem szeretem. Sóska párti vagyok. :)))

    A tündértortád nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Én is köszönöm! :) Izgatottan várom a következő fordulót! :)
    Akkor jó, megnyugodtam! :D

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű ez a muffin, muszáj lesz kipróbálnom! Fel is iratkozom, hogy le ne maradjak az ilyen különlegességekről! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Majd írd meg, hogy sikerült! :)

      Törlés
  4. Nagyon szép ez a cupcake. Szívesen kipróbálnám én is, csak az érdekelne, hogy hány tojás kell bele? Mert a hozzávalóknál, nem is látok tojást, de az elkészítésnél ott van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy szóltál, észre se vettem, de javítottam, 1 tojás kell bele. :)

      Törlés