2012. március 24., szombat

Macaron Nap

Végre a világ nagyvárosai után mi is Macaron Napot rendeztünk! :) Paris, London és New York után! Szerintem azért nem kis dolog erre a listára felkerülni! Tekintve, hogy nem vagyunk az a világváros fajta!
Húgommal mentünk el a macaron bemutatóra/rendezvényre/kiállításra/kóstolóra/vásárra... :)
17:00 órakor kezdődött, kicsit korábban értünk oda, fél 5-től kezdtünk el sorban állni. A helyszín az Eiffel tér volt a Nyugati mellett. 5 órára a sor kétszer olyan vastag volt mint elől, és kiért a körútra! Szerencsére mi kb. a 20. helyen álltunk, úgyhogy még a nagy tömeg előtt be tudtunk menni. Mint megtudtam, később nagyon lassan engedték be az embereket, és várni is kellett, hogy ki is jöjjenek, ne csak be!

A legszebbek
Nagyjából 10-12 kiállító volt, ott volt Zazzi, a Sugar!, a Sarki Fűszeres, a Villa Bagatelle, csak, hogy a legnagyobbakat említsem. 

A Sugar!-ral amúgy is "előítéletes" vagyok, mert hogy imádom a kreációit! Horváth Eszter fantasztikusan bátor és merész volt, mikor egy ilyen típusú cukrászdát nyitott a sablon cukik mellett! Természetesen macaron-ban sem álltak meg a sima mellett, 14 ízzel készültek a nagy napra. Volt köztük egy pár sós is, ezeket - mint megtudtuk - vegyes vélemény fogadta, de minden esetre nekem tetszettek! 

Sugar! macaron-ok
 A belépő jegy tartalmazott 3 macaron-t, amit bárkinél be lehetett váltani. Egyöntetűen a Sugar! mellett döntöttünk, és a 3-3 macaron mellé még vettünk 7 darabot. :)
Amikből vettünk
Sorrendben írom, hogy melyik milyen ízű volt, és az én kis pontjaim rá:
Bal felső nagy: Étcsokis-málnás 10/10 (mennyország)
Felső középső barna: Sós földimogyorókrémes - grillázzsal 10/10 (imádom a sós földimogyit az édes dolgokban)
Mellette kék: Fekete-erdei sonkás Gorgonzola sajttal 6/10 (a sonkát imádom, de a Gorgonzola sajtot nagyon nem... nem is tudom, miért vettem... szerintem csak a sonkára figyeltem :) nem volt rossz, de nagyon érződött benne a sajt jellegzetes íze)
Piros színű: Paradicsomos - mozzarellás 9/10 (olyan mintha pizzát ennék tészta nélkül) :)
Piros mellett: Sós karamellás 10/10 (szintén zenész)
Bal középső: Tejcsokis - maracujás 10/10 (nem tudok magasabb szinteken beszélni, fenséges)
Sárga-rózsaszín: Maracujás - málnás 10/10 (kicsit savanykás, és ettől nagyon ütős lett)
Kék-rózsaszín: Áfonyás - ibolyás 9/10 (ibolyát nem ettem még, nem tudom, milyen íze kellett volna, hogy legyen, de az áfonya finom volt)
Fehér: Earl Grey teás ?/10 (nem kóstoltam)
Jobb alsó nagy: Rózsás - epres 10/10 (alapból, ami rózsaszín, az nálam nyerő, de ez csukott szemmel is 10 pontos lenne)

                                     

Összességében látszott, hogy ez volt az első itthoni rendezvény. A hely kicsi volt, nagyon zsúfolt, gondolom alá becsülték az érdeklődőket. Nagyjából fél órát voltunk bent, és ezalatt meg is vettük már a macaron-okat. Ettől függetlenül örültem, hogy volt ilyen jellegű program itthon is, és tuti, hogy jövőre is megyek! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése