2012. január 21., szombat

Mézeskalács golyók


Idén másodszorra csináltunk mézeskalács házikót. Nos, az idei klasszisokkal jobb lett, mivel 1. egybe maradt, 2. nem égette szét az ujjamat a forró karamell. Szalagokkal lett átkötve a sarkokon, úgyhogy cuki lett nagyon.

De sajnos lejárt az ideje :) Először arra gondoltam, hogy elteszem jövőre. Csak aztán nem voltam benne biztos, hogy nem fog széttörni a tárolás alatt, meg egyáltalán, nem romlik meg a mézeskalács? Mármint, penész, meg társai? Na mindegy, úgyhogy arra jutottam, hogy fájó szívvel ugyan, de kidobom.

Aztán találtam ezt a mentő receptet. Mézeskalács golyók :)

Az elkészítése nagyon egyszerű. A mézeskalácsot késes robotgépben ledaralájuk, majd összekeverjük mézzel, baracklekvárral és egy kevés tejjel. Nem írok pontos arányokat, mert mindenki maga érzi, hogy mennyire akarja édesen. Lehet még hozzátenni fahéjat, mézeskalács fűszert, darált diót, aszalt gyümölcsöket, szóval ez is olyan mindent bele, amit találunk süti.
Ha kész a massza, vizes kézzel kis golyókat formázunk, és csokidarába, kakaóporba, darált dióba forgatjuk. Nekem voltak még otthon cukor hópelyhecskéim, azokat is ledaráltam, és egy párat abba forgattam.

Nem akartam csak úgy csupaszon fotózni, úgyhogy kis kapszlikba ültettem őket, és a két modellem pedig a kis karácsonyi só-bors szóróim voltak, a hozzáillő szalvétával.

Édik lettek :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése